Mindfulness = Gerichte aandacht geven, in dit moment, zonder te oordelen. (Jon Kabat-Zinn)

Wil jij wat ook vriendelijker worden voor jezelf?
Wil jij ook meer rust en balans in je leven?
Wil jij ook uit die automatische patronen stappen?
Door het beoefenen van Mindfulness leer je uit je hoofd te komen en leer je om je anders te verhouden tot stress- en pijnklachten.
Je BENT namelijk niet je gedachten of je gevoelens of je pijn!

Hoe werkt dat dan, mindfulness?
Stress komt voort uit gedachten en gevoelens die we hebben over het verleden en over de toekomst.
Piekeren over wat is geweest en angst over wat nog kan komen.
Met Mindfulness leer je om je aandacht te richten op wat er NU is.
Mindfulness leert je om je bewust te worden van je (automatische) gedachten, je gevoelens en je lichaamssignalen, om afstand te nemen en om bewuste keuzes te maken.
Je krijgt inzicht in hoe je omgaat met je gedachten, met pijn en ongemak. Als je vecht tegen pijn wordt de stress in je lijf geactiveerd.
Met mindfulnessbeoefening leer je om je anders te verhouden tot die pijn of het ongemak waardoor de stress afneemt en acceptatie toeneemt.
Dit alles op een vriendelijke manier, zonder jezelf te veroordelen; wat je dus ook kunt leren

Nieuwsgierig of Mindfulness iets is voor jou?
Volg dan eens een Workshop Kennismaken met Mindfulness.
Of meld je aan voor een 8-weekse Basistraining.
Meer weten? Stuur mij een bericht of neem contact op via het contactformulier.

“De kleine dingen? De kleine momenten? Die zijn niet klein”

Om uit te delen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *